Bir şehrimiz 42 dereceyle kavruluyor! Termometreler fırladı

Şanlıurfa ve Kahramanmaraş’ta artan hava sıcaklıkları günlük yaşamı da etkiledi. Türkiye’nin en sıcak illerinden biri olan Şanlıurfa’da, Atatürk Bulvarı üzerinde bulunan termometreler 42 dereceyi ölçtü. Güneşin etkisinden korunmak isteyen vatandaşların parklardaki ağaç gölgelerini tercih ettiği, bazılarının ise şemsiye kullanarak dışarı çıktığı görüldü. Yüksek sıcaklıkların etkisiyle kent merkezindeki işlek cadde ve sokaklarda insan yoğunluğu azaldı. Hava sıcaklığının 37 dereceye ulaştığı Kahramanmaraş’ta da benzer durumlar gözlendi. Serinlemek isteyen vatandaşlar gün içinde park ve bahçelerdeki gölgelik alanlarda veya kapalı alışveriş merkezlerinde vakit geçirmeyi tercih etti. Sıcak hava nedeniyle kentin normal şartlarda kalabalık olan noktalarından Alparslan Türkeş Bulvarı ve Milli İrade Meydanı’nda sakinlik yaşandığı…

Avrupa’yı kavuran sıcakların Türkiye’ye gireceği tarihi açıkladı: Yaklaşan kabusa karşı uyardı

Avrupa, yaz mevsiminin en tehlikeli sıcak hava dalgalarından biriyle mücadele ediyor. İngiltere “kırmızı seviye” aşırı sıcak uyarısını devreye aldı. Sıcaklıkların 37-38 derecelere kadar çıkmasının beklendiği kıtada yüksek nem hissedilen sıcaklıkları çok daha yüksek değerlere çıkardı. Fransa’da tarihin en sıcak gecesini kayda geçiren aşırı sıcaklar can almaya devam ederken ünlü Meteoroloji Uzmanı Prof. Dr. Orhan Şen’den Türkiye uyarısı geldi. Şen hem tarih verdi hem de orman yangınlarına karşı yetkilileri hazırlık yapmaya çağırdı. AVRUPA’YI KAVURAN SICAKLARIN TÜRKİYE’YE GİRECEĞİ TARİHİ AÇIKLADI Avrupa’da hayata adeta felç eden bu tehlikeli hava dalgasının rotası hakkında Prof. Dr. Orhan Şen’den kritik bir açıklama geldi. Avrupa’yı kavuran sıcakların…